Anet datang!

Setelah 9 bulan aku berpindah ke daerah nie…anet, adik aku baru berpeluang datang melawat teratak buruk aku di pinggir pekan rengit. Memang la rumah sewa aku ni tak seindah mana tapi sewanya murah tue. Sampai jer dpn rumah perkataan pertama kuar dari mulut dia…’aik kecik nye rumah’. aku senyum sumbing aje lah.

Selama dua hari dia kat sini, dapat ler aku bawak dia melawat kawasan sekitar sini. Tak der ler pi jauh sangat pun, aku bawak dia pi Batu Pahat Mall tempat wajib aku kunjungi untuk carik buku-buku baru. Dapat ler pusing-pusing kat popular book, aku kalau bab nie seharian kat sini pun tak per.

Dia dah pun bertukar kerja…tue pun dah terdesak baru nak cerita..kalau tak sampai ke sudah aku tak tau…dan tak dapat nak balik beraya tahun nie..yang aku risau kan sangat apa alasan yang aku nak bagitau mak nanti yang anet tak dapat balik raya..raya ke 5 baru dia cuti..parah..mesti mak aku sedih nie..atau nanti kami yang kena turun beraya di KL di hari raya pertama. macam-macam perkara bermain dalam fikiran aku….

Tinggalkan Jawapan

