Tentang…Dhiya

Inilah novel baru dalam koleksi aku. semalaman aku baca tak berhenti pukul 4 pagi baru habis. Tak boleh nak letak ler selagi tak habis. Jalan cerita yang sempoi dan tak meleret-leret. Oklah kan aku suka sangat ngan watak azril tue. Cerita yang penuh dengan kebetulan-kebetulan yang akhirnya menyatukan Azril dan Dhiya. Bila aku baca novel nie aku teringat satu ungkapan yang aku baca dari buku ‘Lah Tahzan’:

Cintailah sesuatu yang kamu cintai sekadar saja, kerana biasa jadi suatu saat nanti ia akan menjadi sesuatu yang kamu benci dan bencilah sesuatu yang kamu benci sekadarnya saja kerana biasa jadi pada suatu saat nanti ia akan menjadi sesuatu yang kamu cintai

 Biasalah manusia kalau bab benci kalau boleh nak benci seumur hidup tapi kalau dah jatuh cinta semua nampak indah jer kan. mmmmm yang perlu kita buat ialah bersederhana dalam apa jua perkara. Mudah sebut tapi nak buat payahkan…ini nasihat kepada diri sendiri ler.

Tinggalkan Jawapan

