Balik kampung

Dah lama tak balik kampung keje banyak semua nak kena layan. Tambah pulak bebudak baru jer abis exam. Semua nak kena tanda dan masuk markah. Lagipun eku memang tunggu cuti deepavali nie dapat lama sikit kat kampung. Memang seronok sangat walaupu keta aku buat hal lak kali nie. Dari Rengit sampai ke Gemas asyik tersenggut-senggut buat aku berdebar-debar jer. Rupanya hanya masalah plug yang dah lama tak bertukar. Pas ni aku jamin tiap kali servis mesti tukar plug sekali. Maklumlah kereta aku nie dah tua jadi kena jagalah kalau nak pakai lama.

Seronok tul kat kampung. Mak masak sedap-sedap rendang ayam kampung ngan ketam masak lemak cili api. Perngh sehingga menjilat jari tue. Lama dah tak makan sedap-sedap macam nie tambah pulak air tangan mak. Rasa nak hari-hari macam nie. Tapi nak buat macam mana ya tempat kejenya jauh kat selatan. Kita orang siap gi makan kat Pizza Hut. Punya lah lama tunggu. Naik geram dibuatnya. Orang ramai dan servis pulak tak best. Lepas ni tak datang lagi la gamaknya.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s