Sakit

Dah lama tak demam. Hidung berair dan asyik tersumbat dari pagi tadi. Dah berbiji juga aku telan penadol. Tak berubah pun. Nak tidur tak selesa lah pulak. Asyik mimpi yang bukan-bukan dan tak boleh lena. Biasalah tue dah namanya pun demam. Sakit sikit jer komplen tue jer yang banyak. Tekak dah mula perit nie. Menyesal pulak aku dok minum air batu lepas latihan sukan pagi tadi. Hah kan dah kena! Malas aku nak berbasa-basi ngan doktor kat klinik insyallah nanti ok lah kot.

Ingatkan dapat pergi Pulau Kukup hari Sabtu ni tapi dibatalkan disaat akhir pulak. Frust betul! Geram pun ada maklumlah dah terbayang-bayang agenda di sana. Nak buat camna ada gotong royong perdana pulak kat sekolah. Isk tak seronok tul. Akhirnya rombongan ke Kukup diganti dengan Melaka. Seminggu dari sekarang tarikhnya. Boringnya. Yelah Melaka tue aku dah biasa sangat dah. Dah tak der apa nak ditengok lagi. Rasa macam malas jer nak join. Ada masa lagi nak pikir nie nak pergi ke dak atau dok kat sekolah jer wat duty. Pastu aku dah boleh cuti panjang.

Tinggalkan Jawapan

