Susah nak kata “TIDAK”

Dalam meniti hidup kita sehari-hari, mesti kita berdepan dengan masalah ni. Dalam banyak perkara kita selalu nak mendahulukan orang lain dari diri kita sendiri. Ini merujuk kepada diri saya sendiri. Walau dalam hati rasa geram tapi bibir tetap senyum jer. Kekadang saya marah pada diri sendiri. Kenapalah baik hati sangat. Tapi itulah diri saya, sejak dulu saya sering mendahulukan orang lain. Mungkin sebab itu dalam keluarga bila ada masalah semua merujuk pada saya. Kekadang penat sangat rasa.

Tinggalkan Jawapan

