Bukit Putus, Kuala Pilah

Lama dah aku tak lau jalan nie. Yalah sekarang dah dok kat Pontian. Namun aku hafal selok belok jalan nie. 10 tahun dok berulang alik dari Palong ke Puchong tu! Aku dapat tahu ada tanah runtuh semalam. Aku dah terbayang mesti jem gila punya. Selalunya hujan gerimis pun boleh jem kat Bukit Putus nikan tanah runtuh. Masak ler sapa yang tersekat kat sini. Dahlah jalan macam ular kena palu. Kalau kena depannya bas ker lori bercinta lah nampaknya. Dulu masa aku mula drive aku tak berani guna jalan nie. Sanggup aku ikut jalan Tampin sebab jalannya boleh kata lurus la. Rindunya kau ngan tempat nie.
Aku paling suka tengok rumah-rumah kat Kuala Pilah. Saban tahun ada jer rumah batu yang baru cantik tul aku tengok. Teringin nak wat rumah tuk mak macam tu gak. Moga terlaksanalah impian aku tue.

2 responses to “Bukit Putus, Kuala Pilah

  1. tue lah pasal..macam mana leh tanah runtuh plak..sekarang nie pun hujan je manjang..jalan pun dah naik semak..kena lagi projek nak buat higheay kuala pilah lagi lah teruk..nie semua kesan akibat dari kerakusan projek manusia…terima je lah akibat nya…

    • Kita tunggu la highway siap nanti …. mungkin tak da lah jem lagi. Tapi tak tau gak ler kot ada tol pulak mmmm guna jalan lama lagi ler gamaknya.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s