Perhimpunan 100 ribu PPSMI

Aku tak dapat gi..huhuhu… tapi dari kol 11.30 pagi lagi aku dah dok depan laptop baca semua maklumat yang boleh di akses diiringi bunyi lagu karaoke kenduri jiran aku yang tak berhenti sampai la ni. Ini jer cara sokongan aku pada isu PPSMI ini. Kesian ngan dia orang yang berhimpun dengan penuh semangat dari pukul 7.00 pagi tadi. Aku tahu bukan senang nak berkumpul dan menyatakan sokongan kalau tak mempunyai semangat kental. Aku dapat tahu gas-gas pemedih mata dah bermula sejak pukul 2.30 petang tadi. Aku dah pernah rasa masa zaman Reformasi 98. Kesian ngan kanak-kanak dan orang tua yang terlibat dan menunjukkan sokongan. Tak tau lah macam mana keadaan sekarang ni. Aku harap mereka dapat sampai ke pintu istana.

Serangan demi serangan diasak pada orang ramai yang berhimpun di Masjid Negara. Bukan setakat gas pemedih mata tetapi juga di tembak dengan senjata kimia. Nampaknya mereka ni memang tak mahu dia orang sampai ke pintu istana. Kesiannya! kenapa sampai begitu sekali bukan ke ini perhimpunan aman.

Tinggalkan Jawapan

