Ramadhan oh Ramadhan

Salam…

Bulan Ramadhan bakal tiba dua hari saja lagi. Banyak plan aku untuk Ramadhan tahun ini. Harap Allah beri kekuatan padaku untuk lebih menghayati Ramadhan kali ini, insyaAllah. Aku sedar bukan hanya di bulan Ramadhan saja tapi di bulan-bulan yang lain juga. Tapi manusia bukan sempurna terkadang terkhilaf juga. Jadi bagi aku puasa ni adalah saat terbaik untuk aku menilai diri semula, membentuk peribadi luaran dan dalaman. Usaha untuk mengubah diri sendiri memang bergantung sepenuhnya pada kita, orang lain yang hadir bagi aku sekadar pendorong. Yalah hidup ni ada masa kita hilang motivasi diri jadi untuk bangun semula perlukan kekuatan. Namun Allah ada! Dia sentiasa ada dan dekat dengan kita. Semoga Allah mencukupkan segalanya. Amin

Aku nak SMS semua kenkawan aku esok! Tak sabar nak mula puasa. Tambah lagi puasa kali ni sekolah bercuti seminggu mmm bertambah ler seronoknya.

Tinggalkan Jawapan

