Gegaran

Gempa Bumi melanda Sumatera petang semalam. Gegaran terasa sampai ke bahagian pantai barat Johor. Masa tue aku sedang menaip, tiba-tiba rasa macam pening. Ingatkan aku dah terlebih makan ubat sebab badan pun memang ngah tak sihat. Rumah macam goyang. Panik jugak lah. masa tue lebih kurang pukul 6.20 petang. Bila aku jenguk kat luar ramai orang dah kuar dari rumah masing-masing. jadi betul lah apa yang aku rasa. Bumi bergoyang, takutnya. Macam mana pulak ngan dia orang yang betul-betul berada di pusat gempa. Berita malam tadi kata gegaran melebihi 7 skala richter. Isk kuat juga tue.

Macam-macam bencana berlaku sekarang. Ribut, angin kencang, banjir, gempa bumi dan tsunami. Dugaan yang berturutan melanda. Bumi sudah semakin tua.

Semalam juga kejadian tidak diingini berlaku, kereta adik aku calar masa nak masuk parking. Tu ler confident sangat. Tercalar hati aku dibuatnya. Pastinya makin kering lah poket aku. Isk geramnya…

Tinggalkan Jawapan

