Gemuk

Perempuan memang sensitif bila ditanya tentang berat badan. Tapi marahnya sekejapan saja. Lepas tu kembali macam biasa makan banyak juga ikut selera. Macam aku semakin bertambah umur maka semakin bertambah berat badan. Hipotesis ler ni. Padahal saban tahun aku berharap dapat menurunkan berat badan. Tapi hampa…bukan salah orang lain. Aku ler yang tak kuat semangat dan cepat putus asa. Macam adik aku sekarang sedang gigih berusaha turunkan berat badan. Aku cuma tengok dan memantau dari jauh. Yalah kot dia patah semangat nanti boleh ler aku pulang paku buah keras. Teruknya perangaikan! namun sebenarnya jauh disudut hati aku memang berharap dapat buat. Yalah bila badan gemuk makin banyak pulak penyakit hinggap. Jadi jalan paling selamat kena wat juga la. Aku ingat nak beli jus mate5 tu jer. Dengarnya mujarab. Tapi la ni duit pulak tak da. Isk susah beno nak kurus. Ada aje masalahnya. Nak bersenam isk boleh caya ker aku nie. Baru sekali aku wat ari tue kaki dah tergeliat. Tak pasal-pasal malam tue aku berlumur ngan minyak urut. Tak ada maknanya…Isnin minggu depan aku mula diet balik.

Tinggalkan Jawapan

