Guru tak bertauliah take over kelas aku!

Kejadian nie berlaku semalam. Lebih kurang pukul 11.45 pagi. Masa kelas Pendidikan Seni. Aku pulak tinggalkan kelas jap gi pejabat photostat kertas Kajian Tempatan. Pergi tak lama pun tak sampai 5 minit. Sampai kat kelas murid aku ngah kusyuk dengar ….huhu ader orang dah take over kelas aku… terperanjat aku masa tue…isk…isk nazir maner pulak nie..tup-tup dah ader kat kelas. Hati aku berdebar gila. Dia pulak siap point kat aku…tergiang-giang kat telinga aku nie ayat dia “Cikgu, tinggalkan kelas ye!” Terkedu aku dengar. Dalam hati berkata..saper lah pulak minah nie…pakai baju sedondon warna hijau dari bawah ke atas. Pas tue dia lecture budak aku siap pinjam marker pen. Aku tengok jer dia ngan kalut nyer. Pastu kita orang borak-borak rupa nyer dia nak jumpa GB. Jadi aku panggil dia cikgu ler…yalah dressing pun macam cikgu ler pada pandangan aku. Dalam pada tue aku tengok ader cikgu lain kat luar kelas dok senyum2 tengok…aku dah cuak gila. Abis kelas aku suh dia pi pejabat dan aku terus masuk kelas. Dia orang pakat gelak dah. Kata aku kena observe ler pulak. Rupa nyer minah tue ‘mental’…isk ..isk tipah tertipu ari nie. Sakit perut aku gelak pas tu. Dalam cuak2 tue aku tahu Allah bayar aku tunai ari nie sebab tinggalkan kelas masa mengajar. Hahaha….. kan kelas dah kena take over…huhuhu

Tinggalkan Jawapan

